Wang tebusan: Najib dan UMNO memang pembohong

Thursday 5 June 2014

Kenapa Najib berbohong mengenai wang tebusan? takut kerajaan umno dituduh lemah oleh rakyat kerana akur dengan permintaan penculik? atau "orang dalam" yang sering kali dikaitkan dengan insiden culik sebenarnya orang-orang umno sendiri?.. Maklumlah wang tebusan itu bukan sikit nilainya.. cukup untuk membiayai kemewahan orang-orang umno disamping menjadi dana politik umno.. Apa-apapun, yang pasti Najib dan umno memang PEMBOHONG..

Fikir secara logik, tidak mungkin penculik akan membebaskan mangsa culik begitu sahaja tanpa wang tebusan atau pertumpahan darah. Memang bodohlah penculik kerana sanggup membahayakan nyawa menceroboh perairan Pantai Timur Sabah yang dikawal ketat pasukan keselamatan negara, ditambah pula dengan menanggung kos makan/minum mangsa sepanjang tempoh ditahan, dan akhirnya membebaskan mangsa culik begitu sahaja????

Dalam hal ini, penulis melihat yang bodoh itu adalah Najib dan umno kerana berjaya diperbodohkan oleh kumpulan penculik dari Filipina yang mana puluhan ribu (mungkin sudah mencecah ratusan ribu) warganya telah diberikan IC secara percuma oleh kerajaan umno..

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.