Bila tak dapat jawab, dia tuduh pula kita ugut..

Wednesday 18 June 2014

Kita bukan ugut, kita menyuarakan hak dan harta kita yang selama ini dirompak oleh Malaya.. Selama 50 tahun kita menuntut bukan sahaja tidak pernah dipedulikan, malah rompakan, penindasan terhadap orang asal dan diskriminasi tetap juga berlaku.. Nah! sekarang kita gunakan undang-undang dan perjanjian yang bertulis.. Bila tidak dapat jawab, mereka tuduh pula kita ugut..

Malayan tetap malayan... Tidak adil? Tidak ada semangat patriotisme? Sudah berapa lama Bangsa Negara Sabah dan Bangsa Negara Sarawak cuba bersabar... Apa tindakan anda semua??? Anda semua terus memperbodohkan kami... Anda semua menggunakan kepakaran dan kemahiran untuk "menjahanamkan" kami melalui penindasan sosial, ekonomi dan politik...

Apakah anda sekarang cuba tampil untuk merayu kepada kami??? Tidakkah anda semua begitu bongkak dengan mengatakan Sabah Sarawak "mundur, tidak berpendidikan dan seperti pengemis"??? 

Mengapa kini takut jikalau hal ini bakal berlaku? Anda tahu dan sedar juga kekuatan Sabah dan Sarawak, tapi kenapa begitu "Bodoh" untuk tidak menghormati perjanjian asas pembentukkan persekutuan malaysia???

Mesej ini ditujukan untuk pemimpin malaya...


Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.