Amran Pekida contoh manusia jahil bagai binatang

Sunday 22 June 2014

Lihat apa yang terbuku dihati para badut umno Malaya/Melayu terhadap orang asal borneo.. masih mahu duduk dalam persekutuan yang dipimpin dan dikuasai oleh manusia cacat pemikiran seperti ini?? Inilah akibatnya bila ketuanan Melayu umno dijadikan agenda perjuangan politik.. Makin lama ketuanan Melayu umno berkuasa, makin jijik dan hina bangsa lain dipandang mereka.. Bukan setakat bangsa, malah agama lain juga dihina, dikeji, dikutuk dan diperlekehkan sedangkan bangsa mereka tidak kurang hebatnya dalam melakukan jenayah seperti rasuah, pembunuhan kejam, penipuan, rogol, pengkhianatan, rampasan tanah, rampasan hak dan pelbagai jenayah sosial, ekonomi dan politik.. Dan lebih teruk lagi apabila penjenayah-penjenayah berpangkat menteri umno tidak dikenakan apa-apa tindakan oleh mahkamah dan undang-undang ciptaan mereka sendiri..


Sandra Li John Legan mane si biadap ni dpt crite kat Sarawak adanye harimau, anjing hutan, gajah & badak sumatera ??? bodoh paloi ... otak dibawah pala tut engkau ... so what etnik kami ada dna Babi ... ko ade!

Felicia Joseph Dolinting DNA babi 80% sama dgn manusia.Bukan Iban saja. Diam! la kau amran kau pun ada DNA babi.

Hafizan Suin Ijan Jgn trhasut dgn ayat2 Amran Pekida ni.mrk ini adalah agen2 Dajjal Laknatullah di bumi Malaysia.mmng hidup mati mrk utk mnjayakn dajjal mission.

Mohd Yahya Aq dah lama kat semanjung ni. Tp org pekida sebenar bkn utk kutuk bangsa Lain. Amaran buat ko amran. Pekida adalah persatuan utk menolong org yg kesusahan bkn utk memusuhi org.

Lenn Oyo adehhh teruk jgk ini org.kutuk2 kaum lain,mcm lh kaum dia ni sempurna sngat..ada pegangan agama ka juga dia ni,,??sngat mnydihkn..

Muhammad Adam Bin Abdullah teda guna mo maki mo marah..nti kita jd sama ja mcm dorg..lebih baik kita bangun,sain petison,sokong DDJK..ksi sedar org kmpung

Mohd Yahya Wahai anak Sabah Dan Sarawak bersatu lah kita jgn sampai org negeri lain pijak kita. Buktikan kita Sabah dan Sarawak lebih baik drp dieorg.

HM Sinjan Taib mahmud keturunan bidayuh mana ada melayu di sarawak. Semua manusia mempunyai persamaan DNA babi termasuk AMRAN mikado ko seorang manusia lah.

Tompipiris Minokok mau cari publisiti murahan ja ba c Amran Pekida ne.. salah satu ciri pengganas

Panglima Perang jika saya melihat benda apa yang dihujahkan sama sekali tidak mencerminkan kematangan berfikir, ia tidak akan memberi kesan apa-apa kepada pemikiran orang sarawak, saya kenal orang iban, saya,saya sekolah dengan orang iban dan saya tahu budaya orang iban. Apa yang saudara katakan itu hanyalah sejarah amalan pemenggalan tidak ada lagi diamalkan. adakah saudari buta kepada sejarah zaman boleh berubah dan pemikiran pun boleh berubah. satu lagi setahu saya taib mahmod bukanya melayu tetapi melanau dan saya tertanya saya tidak menjumpai kertas kerja professor albert domengo apa nama ini di ada-adakan untuk memecah belahkan perpaduan di sarawak ataupun cari publisiti murahan , inikah islam ajarkan kepada kita menghina orang atau bangsa orag, maka kita akan sebagai islam akan dipandang rendah, kerana hinaan begini rupa tidakkah mahu tuan hati-hati dalam melontarkan pandangan janganlah terlalu benci sesuatu kaum sedaangkan Allah tidak melihat paras rupa, warna kulit dan lain-lain selagi kamu bertakwa. mudah Allah bukakan pintu hati tuan semoga beradab dalam bertutur bicara. pandangan iklas dari saya..

Sea Dayak Sehina hina kami Dayak,belum ada satu pun masuk Bersama mu TV3. Makna nya kami Dayak kaum yang Unggul berbanding Melayu Perkida,satu hari nanti jika ada rezeki berjumpa dengan dia ini,aku pasti salah seorang antara kami akan Mati.

Vince Mun Itu pasal akta hasutan mesti dihapuskan dan tukar kepada akta racist baru macai ini tahu bagaimana menghormati kaum lain. Sepatutnya Sarawak dan Sabah seharusnya keluar dari semenanjung dan menubuhkan kerajaan baru dan pentadbiran baru utk kepada kebaikan rakyat Borneo serta memanfaatkan suku kaum disana. Jgn lagi ikut jejak dumno celaka, ubah bebaskan rakyat Sabah Sarawak.

Pius Lokiom Kita belajar daripada sejarah silam... Oleh kerana sikap orang2 kita Sabah Sarawak yg tidak suka golojo dalam setiap membuat keputusan dan terlalu berpagang kapada adat menghormati setiap tetamu yg datang yg berniat sesuatu dan akhir nya kita kehilangan kuasa... Pada ketika ini kita harus bersuara untuk mempertahankan hak2 kita yg semakin terhakis.

James Justine Kenyataan terkutuk beginilah yang lebih menambahkan semangat ingin cepat keluar dari persekutuan Malaysia.Apa ada kebaikan untuk borneon dari kenyataan Khunsa Amran ini?Borneon fikirlah...

Indeana Jai Tihing Bila sabah dan serawak keluar dari malaya gerenti orang2 malaya mati kelaparan dan jadi pengemis.. Ha ha betul tak orang2 malaya... Kikikikikik...

Melkom Asiap Jotel Sarawak ada harimau dan gajah??? Setahu saya jangan kata kan harimau gajah babi pun susah nak jumpa sekarang ni..semua nak oder dari semananjung skg..kikikikiki.....

Jengking Merah amran pekida!! jgn nk tnjuk hero dn berani atas nama pekida,klu stkat orang suruhan,baruah,balaci umno tahi jgn mimpi lh. bgus kau tlong mak bapa kau d kebun tanam nenas. ni lg brfaedah dripda kau mnambhkn dosa kau utk mrosakkn orang. sya nak tnya ni,knpa pekida ni jadi suruhan atau balaci umno utk mngngu hdup orang??? knpa ramai ahli pekida jd bounzer d kelab mlm?? knpa pekida sngup mbnuh sesama bngsa sndiri??? pekida d sabah dipimpin olh darah suluk kiram,mreka smua ni ada keahlian umno dn tdk hairan lh kes d tando tu ahli2 umno ni yg bt.pnculik2 pun ktrunan mreka.
apaaaaa mau banggaaa dgn pekida owhhhh.....!!!!!!!

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.