Mana hilangnya pinjaman RM235 juta untuk air bersih Keningau?

Sunday 29 June 2014

Pada Jun 2012, Kerajaan Persekutuan telah meluluskan pinjaman berjumlah RM235 juta kepada kerajaan negeri Sabah bagi membina sebuah loji rawatan air bersih di Keningau. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika mengumumkan perkara itu berkata, berita gembira itu adalah sebagai tanda keprihatinan kerajaan bagi memastikan rakyat terutama di kawasan pedalaman menikmati kemudahan asas yang terbaik.. Kini, setelah dua tahun berlalu, ribuan penduduk Keningau masih bergantung dengan air hujan.. Mana hilangnya pinjaman RM235 juta??

Inilah yang berlaku bila UMNO celaka memerintah.. Sungguh pelik bila sebuah negara yang kaya raya memberikan kekayaannya secara percuma kepada Malaya, kemudian bila ada keperluan pembangunan, negara kaya ini pula yang terpaksa meminjam dari Malaya.. Dan lagi bertambah pelik bila penduduk Keningau masih bergantung dengan air hujan selepas kerajaan penyamun Malaya meminjamkan ratusan juta untuk membekalkan air bersih di daerah itu dua tahun lepas..

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.