Hishammuddin akui dalang penculikan adalah pegawainya sendiri?

Thursday 5 June 2014

Akhirnya hishammudin mengakui bahawa "orang dalam" yang mendalangi insiden culik di Sabah adalah dikalangan orang-orang kerajaan sendiri.. mungkinkah ada pihak dalam kerajaan umno turut mendapat habuan wang tebusan?? dan mungkinkah ini sebabnya Najib berbohong kononnya pembebasan mangsa culik tidak melibatkan wang tebusan (takut terkantoi)??? dan persoalan paling penting, apa tindakan kerajaan untuk menghapuskan pengkhianat ini??

Sebagai kerajaan yang mempunyai rekod menyamun dan merompak harta rakyat selama puluhan tahun, tidak mustahil ada orang-orang besar dalam kerajaan yang turut mendapat manfaat dalam setiap insiden culik di Pantai Timur Sabah. Memang sejak awal penulis rasa hairan bagaimana kawasan yang dikawal ketat begitu mudah dibolosi DUA KALI oleh kumpulan penculik.. Agak mustahil pekerja asing mengetahui maklumat seperti jadual rondaan dan perangkap yang dipasang pasukan keselamatan untuk disalurkan kepada penculik.. Dan agak mustahil setiap pengusaha resort tidak menitikberatkan keselamatan para pelanggan/pelancong selepas beberapa siri penculikan berlaku di kawasan itu.. Jesteru, pihak yang paling tepat untuk dipersalahkan dan disiasat adalah pegawai-pegawai yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga keselamatan perairan Sabah..

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.