MP Kota Belud tuduh pembangkang amal politik kebencian

Monday 2 June 2014

Ya, memang rakyat tolak parti yang menabur kebencian dan bersifat perkauman seperti UMNO. Sepanjang kempen PRK Teluk Intan, pihak mana yang menaburkan fitnah, mengugut, bertindak ganas dan melarang Dyana masuk ke kawasan tertentu? Dengan terang-terang, umno/BN merasuahkan pengundi dengan hamper, wang dan janji-janji yang tentu tidak akan ditunaikan... Dan bagaimana pula dengan NGO pro umno seperti ISMA dan Perkasa?? Siapa sebenarnya yang mengamalkan politik kebencian??

Jika bukan kerana politik ugut, rasuah dan penipuan, calon BN sudah tewas di Teluk Intan. Malah kebangkitan puak-puak ekstremis kaum seperti ISMA dan Perkasa juga menunjukkan umno/BN terdesak mahu mendapatkan sokongan dikalangan pengundi Melayu. Jika benarlah umno/BN benci politik kebencian, kenapa tidak ada tindakan dikenakan terhadap ISMA, Perkasa dan UiTM? Rahman Dahlan patut jawab tindakan NGO pro umno ini sebelum menuduh parti lain sebagai mengamalkan politik kebencian.. Jangan jadi bodoh hanya kerana mahu melindungi imej umno..

Makin tinggi pangkatnya, makin tak guna dan bodoh spesis umno dari Sabah ni..

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.