Profesor umno cetek perlembagaan

Saturday 21 June 2014

Jika perlembagaan Malaysia yang dilanggar, adakah ia versi 1963 atau versi 1976?

Sabah Report inilah salah satu sebabnya kenapa pelajar dan institusi pendidikan di Malaysia antara yang tercorot dalam ranking dunia.. dari pensyarah hinggalah profesor (tidak semua) adalah dikalangan badut2 umno yang punyai misi menjaga kepentingan umno dan ketuanan Melayu umno.. mereka tidak sesekali rasa bersalah mendidik anak bangsa dengan pelbagai fakta karut, putar belit, malahan menjadi penggerak utama kepada provokasi kaum dan agama....

Zainnal Ajamain Ini contoh professor yang hanya faham "Malaya" bukan MALAYSIA - kalau di kaji dengan lebih mendalam MALAYSIA di bentuk oleh Federation of Malaya, Sabah, Sarawak and Singapore. Singapore telah menolak Malaysia dalam tahun 1965 - dan Federation of Malaya tidak wujud langsung sekarang - eartinya MALAYSIA sekarang hanya terdiri daripada Sabah dan Sarawak sahaja - bagaimana boleh PUTRAJAYA yang memberi arahan? Mana Sarjana Perlembagaan - tidak perjelaskan ini? Nah kalau mau perjelas mesti buat kajian dengan hati hati.

Poul Sarian Kita (Sabah Sarawak) tidak boleh berdiam diri begitu sahaja. Sebagai rakyat Sabah Sarawak, kita ada hak untuk mempertahankan kedaulatan. Di Sabah, dalam tahun-tahun 90 an, orang Sabah telah diperbodohkan oleh orang Malaya dengan membuat KEBENIT SABAH seperti JKKK. Dua dua tahun. Dalam satu penggal ( 5 tahun pemerintahan) sahaja, ada 3 ketua menteri berganti ganti. Lepas tu, bila UMNO bertapak di Sabah, penggiliran jawatan Ketua Menteri ini telah dibatalkan. Sungguh sedih dan memalukan. Sehingga hari ini, kita berada dalam sangkar emas UMNO. Fix DEPOSIT. Siapa yang makan keuntungannya?

Dagpa Rimpoche Professor Mohammad Agus Yusoff bukan cetek pengetahuan tetapi dia cuba memutarbelitkan kenyataan. Inilah tabiat buruk Bn and Umno yang menimbulkan kekecohan di Malaysia.Samalah seperti isu negara Islam.They have started talking about the Malacca Sultanate. Why are they not talking about their bamboo canons? They never like the truth. The truth is haram for them.

Lee Keng Hoon Would the Malays be happy to be dictated to by the Sarawakians? Would the Malays be happy to hear Ketuanan Kadazan shouted at them everyday? Viva Sarawak and Viva Sabah!

Mountaineers Highlanders Seorang lagi Prof Kangkung yang di keluarkan oleh BN UMNO untuk menjaga dan memelihara kepentingan UMNO Syaitan buat selama-lama nya.

Naspazi's Channel Salam hormat semua, bagi saya, apatah lagi sejarawan Malaya, bahkan sejarawan Asia dan dunia sekalipun, tidak akan dapat membuktikan bahawa, Malaysia itu bukan sebuah negara yang dimerdekakan pada tarikh 31 Ogos 1957, melainkan gabungan (Confederation) 4 entity negara merdeka yang membentuk (Formation) Malaysia pada tarikh 16 September 1963! - Naspazi

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.