Terima Kasih Dr. Jeffrey Kitingan..

Wednesday 18 June 2014

Satu mesej berguna untuk mencetus kesedaran rakyat Sabah dan Sarawak, dan mungkin juga satu hasutan bagi puak-puak UMNO yang gila kuasa, gila kekayaan dan gila ideologi Ketuanan Melayu UMNO..

Dr. Jeffrey Kitingan,

Pertama sekali, saya ingin luahkan betapa gembiranya dan bangganya saya dapat menulis kepada Tuan pada saat ini.. Saya tak pernah mengenali Pergerakan STAR sebelum 2013... Ilmu dan minda saya hanya dididik oleh sekolah dan buku2 sejarah bahawa malaya itu hero.... Malaya itu...malaya ini... Dan tentang keperibadian Tun Fuad stephen dan rakan2 pejuang begitu limit sekali...

Pada 2013, ada seorang ibu meminjamkan buku tentang pergerakan STAR kepada auntie saya.... Saya baca kandungan buku tersebut dan dapati bahawa... KEBENARAN ADALAH KEKAL DAN TAK AKAN HILANG BEGITU SAHAJA... PEMBOHONGAN MALAYA AKAN DINYATAKAN... namun, sayangnya... Saya begitu simpati akan sesuatu event yg Tuan alami yg dicatat dlm buku itu... Jasa tuan begitu mahal sekali... namun sayangnya, Generasi muda x berapa tahu akan hal ini...

Saya rasa.. Pengalaman tuan dan cerita serta misi tuan menguatkan semangat saya untuk jadi seorang peguam... Pada mulanya.. Ia x terlintas langsung d fikiran saya... Sebab motive saya adalah doktor... Namun... Ia x kesampaian kerana keputusan SPM dahulu x mengizinkan.. Namun... Ayah beritahu.. Lawyer is the best choice to stand up for justice and protect what's right... Grandpa pula nak saya ambil Sains politik d USM... Dan yang memberikan inspirasi adalah Tuan Dr. Jeffrey Kitingan sendiri... 

Saya berasa bangga if dapat berjumpa dengan Tuan dan banyak benda yang saya ingin pelajari dari Dr sendiri... Pengalaman dan visi serta kebenaran WAJAR DAN HARUS DIKETAHUI OLEH UMUM TERUTAMANYA GENERASI BORNEAN... saya kesal akan sistem pendidikan malaya.... Sejarah Negara Borneo Utara adalah limit bersama dengan negara Sarawak... Sejarah negara Borneo begitu limit sekali... Tapi saya hairan... If kita belajar sejarah sendiri dan nyatakan apa yg benar... Kita kena cakap penghasut.. Seperti yg dilakukan oleh MP Datuk Rahman Dahlan terhadap CM sarawak Adenan Satim... 

Sewajarnya pemimpin sabah haruslah contohi keberanian CM SARAWAK... If sarawak berani minta 20% royalty minyak... Why not sabah?? Why not Musa aman Not do the same??? Saya x sanggup melihat semua ini berlaku... Anak2 muda syok enjoy keseronokan dunia entertainment namun mereka x sedar... STAR sedang berusaha rebut kembali HAK BORNEO agar anak2 muda dapat merasai kemerdekaan yg sebenarnya.. The truth is... Kita masih dijajah... Dijajah oleh Malaya... Kekayaan kita bukan jadi milik kita.. Ia dirampas gitu ja... Sejujurnya kepimpinan najib sangat3 Korup.. Sepanjang memerintah bnyk btl Isu2 yg merepek.. Kalimah Allah blm selesai.. Bohong MH370.. Isu DNA babi.. Isu Ultramen.. Dan bnyk lagi..

Oleh itu saya sokong akan kepimpinan Tuan Dr. Jeffrey Kitingan dan Rakan seperjuangan utk Negara Borneo... .. If Kita jadi Negara suatu hari nnti... Saya rasa.. Tuan boleh jadi Pemimpin.. Dan suatu hari nanti... Saya harap dpt mengikuti jejak langkah Tuan... dan ia tentu great opportunity dpt bekerja disamping tuan... In Jesus we believe...

Sepandai pandai Malaya Minggoudut... Akhirnya ketahuan... Ini kalilah... Thank You sir for inspire me so much.. May God Bless You and everything that u owned in Life... Amen... And very honor to write for u sir..

-Brandon D.J
Taginambur,
Kota Belud.


Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.