Rahman Dahlan harus letak jawatan

Wednesday 11 June 2014

Mulutnya bising jika ada mana-mana pihak yang membuat kenyataan yang boleh menjejaskan periuk nasi umno.. Tapi bila ajak berdebat, dia mengelak.. banyak bagi alasan.. Selepas dilantik menjadi menteri persekutuan, lagilah dia besar kepala hinggakan rakyat Sabah yang mahu menuntut hak-hak negara Sabah mahu dikenakan tindakan tegas.. Jika begini persembahan beliau diawal memegang jawatan sebagai menteri Persekutuan, baik dia letak jawatan sebelum lebih besar peranannya dalam mengkhianati rakyat dan negara Sabah.. Tidak ada gunanya memegang jawatan menteri jika kepentingan diri dan parti lebih diutamakan berbanding dengan kepentingan rakyat dan negara sendiri..

Hanya warga asing yang diberikan kerakyatan oleh UMNO sahaja yang menyanjung tinggi menteri-menteri UMNO seperti Rahman Dahlan.. Rakyat tulen Sabah sejak dulu lagi sudah menolak UMNO dan komponen BN yang lain, namun disebabkan pengkhiantan UMNO memberikan kerakyatan kepada "Melayu" dari Indonesia, Filipina dan Pakistan, maka tidak heranlah Rahman Dahlan boleh berbangga dan besar kepala dengan jawatannya sekarang walaupun sepanjang perkhidmatannya kepada penduduk Kota Belud, lebih banyak memaparkan kegagalan berbanding dengan kejayaan..

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.