Apa lagi UMNO Malaya Mahu?

Friday 27 June 2014

Saya ikhlas cakap, sudah beratus-ratus billion hasil minyak telah digunakan oleh Malaya membangunkan negeri-negeri di Malaya, membangunkan Putrajaya (2001), membina twin Tower (94), memulihkan Bank Bumiputera (85 & 91), Konsortium perkapalan berhad (97) .. semuanya yang tiada kaitan dengan Sabah. 

Tuntutan kita bukan sukar sangat untuk ditunaikan.. hormati dan perteguhkan 20 perkara, kerana tanpanya, tiada MA63.. kaji semula perjanjian petroleum dan daftarkan semula rakyat Sabah. 

Setelah kamu rompak minyak Sabah, apakah masih terlalu sukar untuk kamu tunaikan tuntutan rakyat Sabah. jangan cakap soal perbelanjaan tinggi, jangan cakap soal risiko, jangan cakap soal kesuntukan masa.. kami sudah bayar Malaya dengan harga yang tinggi melalui minyak.. sehingga kamu sanggup memiskinkan negara Sabah demi untuk memajukan Malaya. apa lagi kamurang mau??

TJ Jamain.

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.