Orang Asal pakai cawat adalah Tuan sebenar di Malaysia

Wednesday 18 June 2014

Selagi Malaya berada dalam Persekutuan Malaysia, selagi itu lah pakcik ada hak sebagai Orang Asal Malaysia. Dan pakcik ada hak menegur kaum pendatang. Pakcik ada hak mengaku pakcik adalah Tuan..

Pakcik mengaku berasal dari keturunan bercawat di Sarawak. Itu satu kebanggaan dari sudut archeology. Status itu juga memberi hak kepada pakcik sebagai Senior Race di Bumi Malaysia. 

Sekarang pakcik nak gunakan hak itu untuk menegur masyarakat pendatang di Malaya yang tidak pandai bersyukur; di beri betis minta paha. Semua dia nak ambik. Perempuan dia ambik, minyak pun dia ambik.

Di mata pakcik sebagai anak watan, hampir semua penduduk di Semenanjung Malaysia adalah Orang Pendatang. Cina, India dan Melayu. Mereka semua adalah pendatang. Kita tahu asal usul mereka. Kita juga hampir tahu salahsilah lengkap keluarga mereka. Memang tak syak lagi, mereka adalah pendatang.

Apa yang melucukan ialah Pendatang Melayu pula menuduh Pendatang India dan Pendatang Cina adalah Keturunan Pendatang. Bak kata omputih, Pot calling kettle black. Pandai mengata orang tapi dia pun dua kali lima dengan orang itu. Tak pandai bersyukur pulak tu!

Seorang warga pendatang yang paling melucukan ialah Ibrahim Ali. Sampai ke London England dia buat ceramah kononnya Melayu Perkasa adalah Protected Species di Malaysia. Kononnya Melayu adalah Tuan Malaysia.

Eh, bang, kalau nak cakap besar pun berkira-kira lah okay. Pandang sini ha, pandang Pakcik Julaihi. Dengan mendabik dada pakcik katakan pada awak, I am your Tuan. Jangan nak kurang hajar. Walaupun kita sama Islam, tapi Seniority kena hormat jugak okay.

Selagi Malaya berada dalam Persekutuan Malaysia, selagi itu lah pakcik ada hak sebagai Orang Asal Malaysia. Dan pakcik ada hak menegur kaum pendatang. Pakcik ada hak mengaku pakcik adalah Tuan. Ketuanan Julaihi. Ada berani? 

Kalau Malaya tak suka ditegur oleh Orang Asal seperti Tuan Julaihi, silakan Malaya keluar dari Malaysia. Kita mulakan dengan awak, Ibrahim Ali. Baik kau berambus balik ke gua asalmu. - Haji Julaihi Haji Suut

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.