Only in Malaya.. Sejak bila ada penganut UMNO?

Tuesday 27 May 2014

Kononnya menghina UMNO samalah menghina Melayu dan Islam.. sekiranya UMNO dibubarkan adakah Islam juga terbubar? Umno adalah sebuah parti politik, Melayu adalah bangsa manakala Islam adalah agama.. Kenapa makin bengap orang-orang umno ni hinggakan parti politik, bangsa dan agama tidak mampu dibezakan??

Jika menteri-menteri umno rasuah, boros, menipu, menyamun, bagi IC kepada PATI, dan sabagainya,.. adakah tindakan itu juga mewakili Melayu dan Islam?

Romuald Leo RA Piong Kasi kluar umno dari sabah!! Pada pandangan saya, umno lgsg x berhak ada di sabah!! Sebab knp?? Umno hanya untuk Melayu..dan lgsg tiada melayu di sabah..jadi buat apa dorg mw duduk di sabah?? Kaut untung dari rakyat2 sabah n menggantikan bangsa2 yang ada di sabah kepada bangsa melayu once dorg masuk muslim..betul kn..their mentaliti is this..kalau kau adalah muslim, kau adalah melayu..dan kalau kau adalah melayu, kau adalah orang2 umno..tapi once ko menentang umno, kau akan dianggap sebagai orang2 menentang melayu dan agama Islam..dan orang2 melayu yg menentang umno ni adalah dikira sebagai orang2 dari parti politik lain yg mana orang2 umno ni akan memburuk2 kan orang2 ini serta menjatuhkan mereka..padahal sama2 melayu..sama2 beragama Islam..itulah mentiliti orang melayu di semenanjung..dan janganlah kita orang2 sabah jadi seperti mereka2 yg ada di semenanjung..jangan pernah kita menukar bangsa kita hanya sebab politik..

Jefrey John 'Celaka UMNO samalah menghina melayu dan Islam' sekiranya UMNO dibubarkan adakah Islam juga terbubar? Umno adalah sebuah parti politik, melayu adalah kaum manakala Islam adalah agama.. X sama lah bro!! Islam for all not for Malay alone.

Shiela Chenta Fae Aduhaiii.. sejak bila umno jadi agama niii... parah betul sudah mentality orang2 umno ni..

Nkbmz MySunshine UMNO bukan AGAMA. dan perlu di ingatkan UTUSAN MALAYSIA ialah dibawah kuasa kroni UMNO utk menyebarkan berita palsu dan memanipulasikan minda rakyat. ISLAM itu AGAMA, MELAYU itu BANGSA dan UMNO itu PARTI. tiada persamaan dan ada perbezaan. So, apa kaitan kalau hina UMNO akan menghina ISLAM dan MELAYU? Itulah nmanya kroni UMNO ini bodoh bahlul.. Mmg celaka pun!

Zalis Zulianmaznee Islam orang y berpartikan umno ini sudah jauh menyimpang.Bertaubatlah sebelum mati..

Douglas John Toidy I always tried my very best to balance my emotions over passive way of thinking when reading on Malaysia from overseas. BUT like this case ... mogunsamang saja. Bikin siorans malu je.

Naspazi's Channel Batu api tuyuk, dengan mengatakan 'Umno celaka' keterlaluan dan mengundang kemarahan ramai pihak konon, pada hal 'IC Projek' Umno haram jadah tidak pula dianggap keterlaluan dan mengundang kemarahan rakyat Sabahan! - Naspazi

Doreence Juslin Sebenarnya ini taktik dorang supaya dapt mempengaruhi dan memperalatkan orang yg seagama utk berjuang dlm UMNO BN ba tu. Tp orang yg seagama pun klu waras tidak akan mencampur aduk kan agama dlm politik. Saya percaya masih ramai jga yg betul2 ikhlas menjadikan agama itu panduan Hidup dan Bukan Alat utk kepentingan Diri sendiri

Anam Unsui Baril disabah ada yang terikut-ikut sudah,asalkan dia Islam dia melayulah...konon,pada hal melayu tu hanya bangsa dan Islam tu adalah agama...jadi kalau orang itu MURUT macam saya dipanggil apa melayu juga...?tak boleh...MURUT tatap MURUT walaupun dia beragama Islam...

Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.