Lelaki mencurigakan merayau-rayau di hospital Beaufort

Thursday 22 May 2014

Masih tidak dapat dipastikan apa motif lelaki yang lengkap memakai uniform PPK beserta name tag ini merayau-rayau di hampir semua bilik di hospital Beaufort. Menurut sumber, laporan polis sudah dibuat..

Perhatian kpd kwn2 yg kja d hospital atau pun d klinik kesihatan kerajaan..

Perkara ini berlaku d hospital beaufort dan lbh khusus d kecemasan dan trauma.. pada jam 4 pagi ada llaki yg mmakai pakaian ppk telah msuk k dlm unit kecemasan. Lelaki ini lengkap memakai pakaian ppk berserta name tag. Dia bkeliaran d unit ini.. masuk kesmua bilik tmasuk bilik stor.. bilik simpanan peralatan.. makmal mini.. bilik linen.. bilik triage.. dan semua bilik yg x brkunci tmasuk minor ot.. apabila d tanya oleh staff kcemasan dia maklumkn dia btugas d male ward.. apabila staff yg btugas mnelefon ward tsebut nama ppk lain pula yg brtugas. Apabila staff unit kcmasan mula curiga dia trus kluar.. dan rupa2nya dia meronda2 kawsn hospital dan jgk msuk kwad2 lain kecuali Wad bersalin dan wad kanak2 kerana wad tsebut mmpunyai lockcode pd pintu.. apabila pkara ini mnimbulkan kecurigaan ym kecemasan tlh mlaporkan k unit kselamatan hospital dan apabila d prhatikan d cctv.. imej llaki ini ada d smua cctv hospitl.. lbh kurang jam 10 pg ada staff klinik ksihatan mmbakut dtg dan apabila Jm tsebut mndgar prbualan staff unit kecemasan dia pun memaklumkan bahawa pd bulan 3 thn ini ada jgk ppk yg mnyamar dtg k klinik tsebut sbnyk 2 x.. apabila d tanya dia mngatakan sdg mnunggu isterinya dtg bklinik.. ttp jam masa itu pukul 6.30am.. pd hari yg sma jgk ada kuarts staff yg d kopek pintunya.. dan ada saksi yg mlihat llaki yg bpakaian ppk ini yg naik k kutrs tsebut.. laporan polis telah dibuat..

Dan kpd siapa2 yg knal kpd lelaki ini sila maklumkan k hospital beaufort..mungkin llaki ini staff atau bks staff di tmpt anda..

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.