Cucu rentung, datuk dan sepupu OKU melecur

Friday 16 May 2014

Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun ditemui rentung, manakala datuk dan sepupunya, yang merupakan orang kurang upaya, melecur selepas rumah kayu didiami mereka musnah dalam kebakaran hari ini.

Menurut kenyataan Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah setempat, kejadian berlaku di Jalan Tuaran Bypass, Kampung Inanam Laut Kalansanan dekat Kota Kinabalu pukul 11.26 pagi.

Pasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Lintas tiba di tempat kejadian empat minit kemudian dan berjaya mengawal kebakaran kira-kira 11.51 pagi.

Lelaki berumur 60-tahun itu melecur di tapak tangan, tapak kaki dan bahagian belakang, manakala kanak-kanak perempuan OKU berumur enam tahun pula melecur di bahagian muka.

Punca kejadian sedang siasat dan mayat kanak-kanak terbabit dihantar ke Hospital Queen Elizabeth di sini untuk bedah siasat, manakala dua mangsa lain dihantar ke Hospital Likas dekat sini untuk menerima rawatan. - Bernama

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.