Amerika Nafi Teori Konspirasi Diego Garcia

Thursday 10 April 2014

Diego Garcia: Pangkalan tentera laut AS di Lautah Hindi

Amerika Syarikat menafikan teori konspirasi bahawa pesawat yang hilang itu berada di pangkalan tentera lautnya di Diego Garcia di Lautan Hindi.

"Spekulasi bahawa penumpang Philip Woods telah menghantar mesej foto dari Diego Garcia adalah tidak benar...

Tidak ada tanda-tanda bahawa pesawat MH370 terbang dekat Maldives atau Diego Garcia, kata seorang jurucakap Kedutaan Amerika di Kuala Lumpur yang tidak disebut namnya yang dipetik oleh Sinar Harian.

Jurucakap itu menambah bahawa ia hanya memberi maklumat atas permintaan dan Malaysia tidak meminta data dari satelit Amerika yang terletak di Pine Gap, Australia. - Malaysiakini

Bagaimanapun, ramai pihak mempersoalkan penafian tersebut dengan merujuk kepada kecangihan teknologi yang dimiliki AS yang sehingga kini gagal mengesan serpihan atau bangkai pesawat MH370;

  

1 comments:

  1. nak percaya sangat us bilang xda kesan letupan di lautan hindi konon,kelentong lah,sedangkan perang di iraq dan afghanistan guna satelit cari pengganas boleh pula kan biar seorang pun dorang mampu zoom scan face recognition'..ini kan lagi pesawat besar..xboleh nampak,pandai btul berlakon yah sama jak mcm filem hollywood tu..dorang boleh tipu tapi tak boleh sembunyi selamanya..perang vietnam pun xpena menang..yah malaysia negara xla sebesar mcm us pun tapi jgn pandang otak orang2 malaysia ni kecil,malah kita mahir dari segi teknikal dn mcm2 lagi,dorang us berani ka jga dgn china tu.china pun da kuasa veto,itu lah mcm2 alasan us beri..tengok berapa bnyak negara bantu mlaysia cari pesawat tu,ini bererti mlaysia bnyak hbungan baik dgn negara lain.

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.