Akhirnya drama MH370 disudahi dengan tandatangani TPPA

Sunday 27 April 2014

Dan ada yang berkata MH370 akan ditemui selepas pulangnya Barack Obama, ini kerana drama penemuan MH370 akan menghilangkan curiga tentang TPPA.


Kalau saya katakan begini bagaimana pendapat anda:

Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA. Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini.

Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika. Lalu Amerika mencipta drama MH370. Mereka seolah-olah datang membantu lantas mahukan balasannya melalui TPPA.

Selain TPPA, Malaysia dilihat tempat yang paling strategik untuk menyekat China menjadi kuasa besar baru. Selepas kem tentera di Filippina tiada, Amerika memerlukan kem pangkalan di laut China Selatan.

Semua ini diselesaikan dengan satu drama MH370. Ada yang beranggapan, apabila China marah kepada Malaysia kerana rakyatnya yang ramai terkorban, Malaysia akan memerlukan bantuan Amerika untuk menyeimbangkan keadaan negaranya yang ditekan oleh China.

Selain semua perkara di atas, Amerika juga sedar tentang lemahnya Najib dengan pelbagai isu yang melibatkan dirinya sendiri seperti kes Altantuya. Najib juga dilihat tidak mendapat sokongan politik oleh rakyat negaranya sendiri, tidak seperti zaman Mahathir dahulu.

Maka, tanpa rela Malaysia menandatangani TPPA... Dan ada yang berkata MH370 akan ditemui selepas pulangnya Barack Obama, ini kerana drama penemuan MH370 akan menghilangkan curiga tentang TPPA.

Ahhh sungguh licik mereka dan sungguh mudah kita ditipu!

2 comments:

  1. Obama postphoned his visit since 2013 ...dont be stupido

    ReplyDelete
  2. Jangan jadi bangang la.. Ramai yg tahu betapa liciknya balaci yahudi iaitu amerika,,,, ko la sebangang makhluk yg pernah aku jumpa,,,. Puihhh

    ReplyDelete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.