Apakah Salleh Keruak Bersandiwara Atau Memang Bodoh?

Saturday 19 April 2014

Apakah salleh keruak hanya bersandiwara/berlakon/berdrama dikhalayak umum untuk menampakkan yang dia berjuang untuk rakyat Bangsa Negara Sabah khasnya untuk Generasi Muda?


Adalah sangat TIDAK MASUK AKAL apabila salleh keruak yang juga merupakan Speaker DUN Sabah untuk "meminta/merayu" kepada kerajaan persekutuan malaysia/malaya untuk mengkaji semula royalti minyak Negara Sabah.

Tidakkah salleh keruak sedar ataupun tidak sedar bahawa dia mempunyai kuasa untuk meluluskan semakan status minyak dan gas yang kini sudah terbatal sebaik sahaja akta darurat telah dimansuhkan???

Apakah yang telah dilakukan oleh salleh keruak ketika YB.Datuk Dr.Jeffrey G.Kitingan ingin mengusulkan untuk "Mengkaji Semula Perjanjian Malaysia 1963 dan juga Hak Pemilikan Minyak & Gas Negara Sabah"? DITOLAK!

Apakah salleh keruak hanya bersandiwara/berlakon/berdrama dikhalayak umum untuk menampakkan yang dia berjuang untuk rakyat Bangsa Negara Sabah khasnya untuk Generasi Muda??? TEPAT SEKALI!!! Dia hanya berlakon sekadar untuk memenuhi keadaan semasa... BUKTINYA SUDAH JELAS MELALUI PENOLAKKAN USUL TERSEBUT! 

Kepada Generasi Muda Negara Sabah yang merupakan kelompok dan populasi yang tertinggi dalam statistik golongan umur... Anda adalah PENENTU KERAJAAN DIMASA DEPAN... Maka, JANGANLAH ANDA MEMILIH LAGI PARTI-PARTI daripada malaya kerana niat mereka adalah untuk menjajah, merampas kekayaan negara kita dan terus memperbodohkan Bangsa kita! 

Katakan TIDAK KEPADA agenda malaya!
Katakan TIDAK kepada parti-parti malaya!
Katakan YA kepada Pejuang Bangsa Negara Sabah dan Negara Sarawak!!!

Sabah for Sabahan! || Sarawak for Sarawakian!

Komen Pembaca:

Bar Toz kerana telur si salleh dipicit oleh malaya maka sabah kelihatan begitu lemah tidak bermaya, hopeless, jadi lembu dicucuk dibawa kemana2, diperbodohkan, tidak dapat mempertahankan hak, ditindas terus-terusan...

ada minyak sabah bagi dengan orang lain, lepas itu merayu-rayu minta sikit harta sabah itu kembali, minya itu harta sabah sendiri dan sekarang ownership pun sudah balik semula kepada kita, kenapa tidak ambil? kita tidak ada kaitan dengan malaya cuma perseketuan malaysia shj itupun sudah dikhianati oleh malaya lama dahulu selepas pembentukan perseketuan... 

jadi kenapalah si salleh ini bodoh sangat, tidak belajar betul2 disekolah dulu supaya jadi pandai tidak boleh nampak dan fikir sabah ini ditindass oleh malaya, diperbodohkan oleh malaya, dianiayai oleh malaya, dirampas hak2 nya oleh malaya.. inilah salleh pemimpin bodoh, iq rendah, penakut, cuma jd samseng kampung, mementingkan perut dia sendiri dari kepentingan negara sabah, dan memperbodohkan orang sabah sendiri... 

kepada pemimpin2 sabah seperti salleh dan musa ini semua ini resignlah... hakikatnya kamu semua tidak berguna kepada rakyat dan sabah, ramai lagi pemimpin sabah yang lebih baik dari kamu, yang berani, yang mahu mempertahankan hak, jujur dan telur2 mereka masih bebas tidak dipicit oleh malaya, yang tidak mementingkan perut2 mereka spt kamu semua.. 

ayoh sabahan kita tukar pemimpin2 kita dari kalangan yang ada iq, jujur, sangup berkorban untuk rakyat dan negara sabah.. masih ada orang2 seperti ini disabah..

Khatijah Boboi Ibrahim mari lah bangkit rakyat Sabahan.. jgn tggu minyak kita abiz, balak pulak d rampas, hutan d bogelkan, gunung d rata kan, pti2 pulak menjadi warga majoriti... pure Sabahan pada masa itu menyesal pon enda berguna sdh... kalo bukan kita, sepa lagi.. kalo bukan sekarang bila lagi.

Panis Wilfred Apakah bangang sangat....minyak kita punya,sepatutnya kita yg menentukan berapa wang ehsan yg kita nak bagi kat mereka..Nampak sangat ada unsur penjajahan minda dan hasil bumi d situ.Nama ja menteri.!ajahan

Ewitt Zach Wayang ja tu!! Hairan ba, kita punya rumah dapur gas, jiran yang kontrol. Logik ka. Oi Kuruak, akta darurat 1969 Najib dah tarik balik la 2011!! Semua perairan telah kembali menjadi HAK NEGARA SABAH DAN SARAWAK!! Palui palui kita ini.

Nick Shanizam Richard Zaman skrg manusia lebih suka khianat negara sendiri untuk kepentingan sendiri dan pangkat tanpa menghiraukan apa yang berlaku.
Kalau saya tengok di negara lain sesiapa khianat negara sendiri sudah di tembak mati dan rupanya mereka berperang untuk negara bukan untuk kepentingan sendiri.

Onne Opption Pemimpin Sabahan yang memihak kepada Negara Malaya harus dijatuhkan pada PRU14,Sabahah mahu pemimpin yang berpihak kepada perjuangan Negara Sabah menuntut hak seperti termaktub dalam P63,CR dan ICGR

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.