Siapa disebalik pencetus ketegangan agama di UiTM

Thursday 8 May 2014

Kenapa extremis perkauman yang pernah menghasut membakar bible ini boleh berada dalam barisan ahli lembaga pengarah UiTM? siapa lantik beliau?


Di fahamkan seminar itu tidak di luluskan oleh pihak berwajib tetapi penganjur tetap meneruskan seminar atau ceramah berkenaan tanpa menghiraukan sensitiviti penganut agama lain. Selepas melihat barisan ahli lembaga pengarah UiTM diatas, tahulah kita kenapa seminar yang boleh mencetuskan ketegangan agama ini dianjurkan di UiTM. Dan sudah pasti tindakan tidak akan diambil terhadap pihak-pihak yang berkenaan kerana lahirnya extremis perkauman seperti Ibrahim Ali ini adalah hasil tajaan kerajaan umno/BN sendiri..

ANTARA ISI KANDUNGAN RISALAH YANG DITERBITKAN OLEH PUAK PELAMPAU AGAMA UITM

MUNGKINKAH SIJIL-SIJIL UITM INI DIKOYAKKAN OLEH PELAJAR YANG MARAH DENGAN SIKAP MELAMPAU UITM?

2 comments:

  1. Kenapa salah ke?sedangkan agama kristian pun byk menganjurkan anjuran sedemikian rupa untuk rakyat beragama kristian....anjuran ini untuk rakyat beragama islam tambahan lagi dianjurkan oleh pihak UITM yg mejoritinye yang beragama islam...kenapa islam buat tak boleh sdgkan kristian buat boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kolej universiti dan sekolah2 cina tidak pernah menganjurkan seminar seperti ini dan menjemput pelajar2 muslim untuk mendengar ceramah penghinaan terhadap agama Islam.. tidak pernah bro..

      apa yang dilakukan oleh UiTM memang salah kerana anjuran yang sepatutnya hanya untuk orang Islam turut menjemput pelajar2 bukan Islam.. apa motif tu bro?? tidak rasa berdosa ka sengaja mengaibkan orang lain dikhalayak ramai.. siap mengupah penceramah palsu dari indonesia..

      Delete

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.