Antara jawapan YB UMNO/BN mengenai kemiskinan Sabah

Sunday 13 July 2014

Gambar ini adalah ilustrasi dan ringkasan terbaik untuk satu sessi selama 1 jam setengah yang berlangsung di DUN Sabah pada 15hb April tahun ini apabila seorang Anak Sabah (Dr. Jeffrey Kitingan) masuk ke dalam Dewan untuk berbincang tentang hal ehwal Sabah..

Anak Sabah itu mulakan dengan isu kemiskinan di Sabah. Dia juga bertanya tentang peruntukan dari Kerajaan Persekutuan, termasuk masalah kemasukkan pendatang asing tanpa izin ke Sabah. Beberapa isu lain juga diutarakan.

Pendapat-pendapat yang Anak Sabah terima daripada beberapa orang ahli Dewan adalah seperti yang diringkaskan di dalam gambar. Antara kata-kata yang menarik ialah:

"You're trying to mislead this Dewan. Ini adalah menghasut. Jangan bercakap bohong. Ini satu perkara yang durhaka. Rakyat Sabah tidak miskin seperti yang awak katakan. Gunung Kinabalu tiada kaitan dengan rakyat Sabah miskin." 

"Kenapa awak sebut 'Barang Itu'. Jangan bercakap lucah. Jangan buat andaian, tunggu kerajaan sahkan. Maklumat-maklumat dari wakil antarabangsa adalah tidak sah. Jangan bercakap yang menyalahi undang-undang. Saya ada bukti-bukti tetapi saya biarkan awak. Jangan sampai saya ambil tindakan ke atas awak."

... dan bermacam-macam lagi yang boleh buat awak menangis.

Anak Sabah Jeffrey Kitingan tidak menangis


Sabah Sarawak Want Their Rights Back [Petition Background / Sign Petition]

0 comments:

Post a Comment

Important - The views expressed and the links provided on our comment pages are the personal views of individual contributors and do not necessarily reflect the views of Sabah Report.